کدام مواد غذایی حاوی پروتئین بدون چربی هستند؟

در ادامه فهرستی از برخی مواد غذایی که منابع خوبی برای پروتئین بدون چربی هستند، ارائه شده است:

 

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود زیرا سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضروری برای مغز است.

تخم مرغ تنها ماده غذایی است که محتوای چربی (زرده) آن به طور کامل قابل جداسازی است و سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. سفیده تخم مرغ حاوی 11 درصد پروتئین و صفر درصد چربی است. یک تخم مرغ بزرگ می تواند 6 گرم پروتئین و 78 کالری در اختیار شما قرار دهد. 35 درصد کالری این ماده غذایی از پروتئین سرچشمه می گیرد.

 

گوشت گاو

یک استیک کوچک 20 گرم پروتئین، و یک استیک اندازه متوسط ممکن است حاوی 50 گرم پروتئین باشد. روشی که شما استیک را تهیه می کنید در این که چه میزان مواد مغذی در آن باقی می ماند، نقش دارد. بهتر است استیک را در فر تهیه کرده یا کباب کنید تا بیشترین میزان محتوای پروتئین را در اختیار شما قرار دهد.

اگر قصد استفاده از روغن را دارید نمونه های سالم مانند نارگیل، آووکادو، و کنجد را انتخاب کنید که عطر و طعم بسیار خوبی نیز به گوشت می بخشند.

 

مرغ و بوقلمون

ماکیان مانند مرغ و بوقلمون، منبع بسیار خوبی برای پروتئین بدون چربی هستند و انتخاب به مراتب سالم‌تری نسبت به گوشت قرمز محسوب می شوند. هم مرغ و هم بوقلمون حاوی پورین کمتر نسبت به گوشت قرمز هستند. با توجه به محتوای اسید اوریک زیاد، پورین ها از دلایل اصلی بیماری هایی مانند آرتریت هستند.

زمانی که موضوع پخت و پز مطرح می شود، تهیه غذا با مرغ و بوقلمون یکی از ساده‌ترین گزینه هایی است که در اختیار شما قرار دارد.


خدمات اسباب کشی پروتئین ,چربی ,مواد ,غذایی ,حاوی ,گوشت ,پروتئین بدون ,بدون چربی ,مواد غذایی ,مواد مغذی ,ماده غذایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Quinndw site باران چت .....مردی از جنس تنهایی ..... بیا تو وبلاگی پر از مطالب مفید و آموزنده sesecond بهترین وبلاگ برای کی پاپر و کی درامرها